Motomil - BMW R 1200 R - Motomil

Ir para o conteúdo

Menu principal:

Motos > Modelos > R 1200 R

BMW R 1200 R  
        
VISÃO GERAL
DADOS TÉCNICOS
From design concept to the new R 1200 R.
The new R 1200 R marks the status quo in terms of aesthetic appeal, dynamic performance and design. When our developers put forward their visions in the BMW Concept Roadster, this bike was their greatest source of inspiration. And that's no surprise - after all, the new R 1200 R is a powerful all-rounder that combines comfort, athletic flair and design in an entirely unique way.

Ground-breaking design.
Compact, tight, muscular - the bike's new design sets it clearly apart from its predecessor. The upside down telescopic fork based on the pattern of the S 1000 RR not only gives this powerhouse a striking appearance but also ensures stability and precise handling. With the sharply drawn lines along the fuel tank and the seamless transition across the seat to the rear, this roadster has a look that perfectly matches the way it rides.
Individual style.
For the first time, the new R 1200 R is available not just in the basic paint finish but also in two additional style variants, so as to ensure the design does even more justice to riders' individual preferences: in classic, timeless Cordoba blue or in athletic Light white with engine spoiler in body colour and frame in striking Racing red or stylish and exclusive Thunder grey metallic with a golden fork (only available with the option Dynamic ESA).

Cutting-edge technology.
The R 1200 R is ahead of its time in terms of technology, too. A total of 125 hp provides supreme propulsion in the new R 1200 R. Together with the riding modes that can be accessed at the press of a button, the optionally available traction control (DTC) puts this power effectively onto the asphalt. The rider has everything in view and under control thanks to the redesigned and expanded instrument panel. This sits on a bridge made of high-end aluminium in the cockpit.

Outstanding individual flair.
The range of fittings available for the R 1200 R is especially impressive: tank rucksack, BMW Navigator V and four different windshields are the perfect preparation for a big tour, while the latest generation of the optional Dynamic ESA further increases riding dynamics in the R 1200 R. Innovative features such as the preparation for the navigation unit with multi-controller, Shift Assistant Pro and Keyless Ride turn a sports-style roadster into a genuine all-rounder. There are also a range of painstaking details such as the milled hand lever and rider footrests or the crash bar in electropolished stainless steel which strike a perfect balance between functional tuning and visual customisation.
The roadster revolution is beginning.
 
BMW R 1200 R
BMW R 1200 R
Motor  
Tipo Motor boxer bicilíndrico a quatro tempos de refrigeração ar/líquido, com duas árvores de cames helicoidais à cabeça e um veio de equilíbrio
Diâmetro x curso 101 mm x 73 mm
Cilindrada 1,170 cc
Potência máx. 125 cv (92 kW) às 7.750 rpm
Binário max. 125 Nm às 6.500 rpm
Taxa de compressão 12.5 : 1
Gestão do motor Injeção eletrónica
Controlo da emissão de gases Conversor catalítico de 3 vias, compatível com a norma de emissões EU-4
Prestações / Consumo  
Velocidade máxima mais de 200 km/h
Consumo por cada 100 km a uma velocidade constante de 90 km/h 3,9 l
Consumo por cada 100 km a uma velocidade constante de 120 km/h 5,4 l
Combustível Gasolina sem chumbo, teor mínimo de octanas 95 (RON)
Sistema elétrico  
Alternador Trifásico de 508 W (potência nominal)
Bateria 12 V / 12 Ah, sem manutenção
Transmissão  
Embraiagem Multidisco em banho de óleo, acionada hidraulicamente
Caixa de velocidades Seis velocidades com veio de sincronização
Transmissão secundária Cardan
Ciclística / travões  
Quadro Conceito de quadro bipartido com secção principal e com a traseira aparafusada, motor autoportante
Suspensão dianteira Forquilha telescópica invertida; bainhas com diâmetro de 45 mm
Suspensão traseira Monobraço oscilante em alumínio fundido com Paralever BMW Motorrad; amortecedor WAD (amortecimento dependente do curso), afinação hidráulica contínua da pré-carga da mola por manípulo, afinação da expansão por manípulo
Curso da suspensão dianteira / traseira 140 mm / 140 mm
Distância entre eixos 1.515 mm
Avanço 125,6 mm
Ângulo da coluna de direção 62.3°
Jantes Alumínio fundido
Jante dianteira 3,50 x 17"
Jante traseira 5,50 x 17"
Pneu dianteiro 120/70 ZR 17
Pneu traseiro 180/55 ZR 17
Travão dianteiro Dois discos flutuantes, diâmetro de 320 mm, pinças radiais de quatro êmbolos
Travão traseiro Disco simples, diâmetro de 276 mm, pinça flutuante de êmbolo duplo
ABS ABS Integral BMW Motorrad (parcial-integral, pode ser desligado)
Dimensões / pesos  
Comprimento 2.165 mm
Largura (com espelhos) 880 mm
Altura (sem espelhos) 1.300 mm
Altura do banco, peso sem carga 790 mm (banco do condutor baixo*/alto* 760 / 820 mm) *EO
Arco interior das pernas, peso sem carga 1780 mm (banco do condutor* baixo*/alto* 1720 / 1835 mm) *EO
Peso sem carga, com meios de funcionamento, depósito cheio 1) 1) 231 kg
Peso total permitido 450 kg
Carga máxima (com equipamento de série) 219 kg
Capacidade do depósito 18 l
Reserva aprox. 4 l
  • As dimensões relevantes referem-se à posição de vazio da norma Europeia
  • 1) 1) Conforme a Diretiva 93/93/CEE com todos os líquidos para funcionamento, atestado com, pelo menos, 90% do volume do depósito.
Voltar para o conteúdo | Voltar para o Menu principal